27 September 2011

Status Facebook


Aku sangat-sangat tak suka bila ada orang yang pertikaikan status yang ditulis oleh kawan-kawan dia. Memanglah hal-hal yang dalam kain tak patut diceritakan pada orang lain, tapi kalau tuan punya fb dah tak kisah, lantaklah dia. Tak payahlah hentam tuan punya fb tue. Bukannya kita je kawan dia, ada ramai lagi kawan dia. Bila tuan punya fb kena kutuk confirmlah dia terasa. Kalau tak suka jangan baca. Lain orang, lain pandangannya.

Ada satu kisah nie, tuan punya fb update dia punya status "sedapnya makan nasi lemak td & blah blah blah". Tetiba je ada seorang kawan dia reply "Poyolah ko, tue pun nak tulis. Macam tak pernah makan je & blah blah blah".  Hello, hello, hello tue fb dia. Tak payah nak kutuk. Tak salah pun dia nak tulis apa pun. Ada jugak yang meluahkan perasaan marah atau tak puas hati dekat wall masing-masing. Biarlah. Mungkin tue yang buat dia rasa lega.

Teringin jugak aku nak baca status orang-orang yang tak suka status orang-orang lain nie. Best sangat ker status dia? Sama jugak dengan penulisan blog nie. Apa yang aku tulis, apa yang terpendam dalam hati. Kalau tak suka aku tak boleh buat aper. Aku bukannya hidup untuk puaskan hati orang lain. Hidup aku, cara aku.

(p/s : sgt kesian pd kwn aku yg hri2 ader je org yg kritik status dia. wlaupun aku kadang2 x suka status dia, aku taklah kutuk dia sampai gduh2 dlm fb)

No comments:

Post a Comment