19 April 2011

Aku perlu TAMAK

Kata pepatah "orang tamak selalu  rugi", tapi bagi aku kadang-kadang kita perlu jugak tamak. Tamak dari sudut pandangan aku ialah "aku mesti dapat lebih dari apa yang aku ada sekarang, apa yang aku ada sekarang masih lagi tak cukup"

Macam sekarang nie. Bukannya aku tak bersyukur, tapi aku inginkan lebih. Sampai bila aku harus berada di takok yang sama je. Kalau aku tak berusaha dari sekarang aku akan jadi macam orang-orang lain. Tak kemana pun dorang. Malah ada jugak yang merungut sebab banyak lepaskan peluang yang berharga dulu. Aku tak nak jadi macam orang lain. Menyesal di kemudian hari. Jadi lebih baik aku tamak dari sekarang. Aku sangat tak kisah akan apa yang orang sekeliling akan katakan. Biarlah orang nak kata aku tamak, tak reti bersyukur, perasan baguz bagi aku tue semua tak menjadi kudis. Sebab lumrah manusia, tak boleh tengok orang lebih dari dia. Mulalah PHD dia datang.

Bagi aku selagi apa yang aku buat tak menyalahi undang-undang dan melanggar etika kemanusiaan aku akan terus berusaha. Berusaha sampai aku sendiri berasa puas hati. Sampai aku sendiri boleh berasa bangga dengan kejayaan aku. Satu je yang aku pinta. Restuilah aku. Doakanlah kejayaan aku. Aminn....

(Mood : Tengah tension sbb tak dpt update s0methingssss..... Tensionnyaa)

No comments:

Post a Comment