27 August 2011

Bercuti Raya

Ketika menulis entry nie aku sedang menonton program Majalah 3. Hari nie merupakan antara hari-hari yang bosan. Nak keluar rumah malas sebab dah tau confim, jem teruk kat luar sana tue. Yelah saper yang tak tahu kawasan Rawang memang jem, menghala ke Utara. Yelah walaupun ada highway orang ramai lebih memilih untuk mengikuti jalan lama. Jimat duit tol. Tapi bagi bapak aku dia tak suka ikut highway sebab bosan katanya. Yelah jalan lurus je. Lepas tue kiri kanan pemandangan sama je. Yang paling penting tak de cabaran katanya. Cuma tekan minyak 110km/j je. Kalau ikut jalan lama nie best sikit. Ada simpang siurnya. Dan aku sendiri bersetuju dengan bapak aku. Kalau aku bawa keta lalu highway mesti mengantuk punya.

Ermm pagi nie aku teman mak pergi pasar borong beli daging, ikan dan ayam. Wah harga memang boleh tahan. Kena pandai cari je yang murah. Ada harga yang murah ader harga yang melambung. Part yang bestnya nak balik tue hujan lebat. Dahlah nak menapak pasar ke kereta jauh. Habis basah. Sampai je rumah terus mandi. Takot deman. Dahlah nak dekat raya kan.

Hari nie juga bermulalah cuti raya aku selama seminggu. Sebenarnya macam malas je nak cuti Isnin nie, Tapi terpaksa cuti desebabkan tak ada orang kat pejabat. Kalau ada seorang dua mau jugaklah aku datang bekerja.. Yang tinggal pon bukannya orang-orang yang stay kat pejabat. PAP dengan driver je. Tue pon sah-sah dorang duduk kat belakang. Bercerita tentang cuti kesian pada orang-orang yang ambik cuti pada 5hb Sept. Cuti tak diluluskan. Nasib baik aku tak apply. Tapi ada jugak yang tak peduli tetap nak cuti. Yelah dah baik punya plan tetiba tak jadi pulak.

Kenangan zaman kanak-kanak, kalau boleh cuti raya  nak sebulan. Bila dah dewasa nie 3 hari bercuti raya pun dah bosan. Yelah aku dahlah tak de kampung, beraya kat KL nie sorang-sorang je. Part paling best, orang lain menziarahi sanak saudara, ktorang (family aku, aunty, uncle, cousin & nenek aku berserta cucu-cicitnya) menziarahi IKEA & SOGO. Teringin jugak aku nak punya kampung. Beraya pertama dalam suasana kampung.

Isnin next week confim penyakit malas ke pejabat akan timbul. Yelah terlampau lama bercuti. Semoga cuti aku akan diisi dengan perkara-perkara yang mengembirakan.

No comments:

Post a Comment