19 August 2011

Bonus Raya

Tersenyum sendirian aku bila aku membuka penyata gaji. Walaupun amaunnya taklah banyak macam gred yang lain tapi cukup untuk membuatkan aku tersenyum sepanjang hari. Memang duit extra sangat-sangat diperlukan sempena Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang nie.

Tambahan pula tahun nie tahun pertama aku bekerja sebagai kakitangan kerajaan. Selalunya aku cuma mendengar khabar je kakitangan kerajaan dapat bonus. Tapi akhirnya aku sendiri merasa. Terus terang sewaktu aku kerja swasta dulu time raya hanya mampu menelan air liur dan memandang habuk dan debu-debu yang berterbangan je. Sesen pun tak masuk kedalam poket yang hampir nak koyak rabak nie. Nak bonus tunggu hujung tahun je. Tapi sekali bonus memang masyuklah. Hiii5.

Apa pun aku nak ucapkan terima kasih kepada PM sebab bagi NBonus raya pada kaitangan kerajaan yea. TQVM......

(Tak sampai seminggu duit bonus terus habis. Bukannya berboros tapi aku hanya menjalankan kewajipan je untuk keluarga)

No comments:

Post a Comment