21 January 2011

Bulan yang TERsangat miskin

Sedar tak sedar akhirnya dah sampai pun hujung bulan. Aduh memang aku dah agak perkara nie akan terjadi. Tapi tak sangka pula ianya berlaku terlalu awal. Bulan nie keadaan kewangan makin meruncing. Duit dalam simpanan pun makin berkurang. Bulan nie dahlah aku tak ada gaji. Yelah aku baru je mulakan kerjaya.

Dalam bulan nie jugalah banyak benda yang perlukan duit. Contohnya minyak, loan, duit kutu dan lain-lain. Bulan nie juga lah aku nak services keta lagi. Lepas tue nak pegi melancong lagi. Nasib baik duit hotel & makan dah asingkan awal-awal lagi. So the problem is duit shopping. Nak guna duit simpanan takut pula. Sebab tak tahu gaji aku bila. Sebab aku dah tanya senior, ramai yang cakap biasalah dalam 3-4 bulan memang tak ada punya gaji. Pandai-pandailah nak survive.

So sekarang nie aku harap ex-bos aku kasilah gaji aku skali dengan duit claim. Yelah sekarang nie terpulang pada budi bicara dia je. Walaupun aku dah bagi notice 1 bulan, tapi aku berhenti 2 minggu awal. So bos kesianlah kat aku yea. =p

(p/s: tue semua cubaan di peringkat awal. harap aku dapat bertahan. cyaiy0k-cyaiy0k.....) 

No comments:

Post a Comment