05 January 2011

Kerja Baru

Tahun nie merupakan tahun terbesar aku membuat perubahan. Sebenarnya nak tukar kerja baru nie memang dah lama aku rancang. Tapi aku asyik tangguhkan. Tapi kali ini tidak lagi. Aku memang dah nekad.

Penghujung tahun 2010 aku dapat tawaran kerja kerajaan. Memang aku teruja sangat. Bukan teruja sebab dapat kerja kerajaan tapi teruja sebab akhirnya dapat juga aku tukar kerja. Memanglah ada yang cakap "alah gaji gov nie sikit lor, baik ko keja skrg nie. okey gak gaji ko". Memang salah satu point penting kenapa aku tak nak quit sebab gaji tempat lain mungkin sikit berbanding sekarang. Tambahan pula tempat kerja sekarang dekat je dengan rumah aku. Selalunya hari jumaat aku balik rumah je makan, klu aku tak buzy hari-hari lain pun aku balik rumah je. Jimat sikit. Duit minyak pun save sebab dekat dengan rumah.

Acctually, bos aku memang baik. Kalau nak cuti pun senang je. Cuma biasalah mana-mana kerja mesti ada masalah. Sehari dua memang boleh tahan. Tapi dah dekat 2 tahun memang sorrylah. Aku dah tak dapat bertahan. Orang yang terdekat dengan aku je tahu kenapa aku nak sangat-sangat berhenti.

Sekarang nie aku nak cuma pikir nak cari kerja baru je. Manalah tau kalau aku tak dapat kerja kerajaan tue(sampai sekarang aku still tak dapat surat tawaran kerja kerajaan). Memang pada mulanya mungkin sakit sikit kot, tapi aku akan berusaha. Rezeki ada dimana-mana kan. Yang penting usaha dan tawakal. Aminn.....

1 comment:

  1. congr8.. for u! for GSB, may 2011 will bring wealth for us ;)

    ReplyDelete