01 January 2011

Shoping at IKEA

Shoping pertama di tahun 2011 adalah di IKEA. Sebenarnya tak rancang pun nak pergi IKEA. Cuma pagi tadi aku singgah kat rumah nenek aku then cousin, nenak dan makcik aku nak pegi IKEA. Nak beli barang. Kebetulan mak aku memang nak beli barang. Jadi pergi sekali jelah.


Senarai sebelum sampai di IKEA.
* Mak : Pelapik meja
* Nenek : Kerusi
* Cousin : Barangan bilik tidur
* Makcik : Barangan dapur + toilet

Sampai je dekat IKEA, senarai tue memang confim beli lepas tue bertambah-tambah dengan barangan lain. Daripada satu  beg je, terus jadi 3 troli. Memang geleng kepala pakcik aku. Dia siap cakap "biar je, kalau tegur nanti jadi lagi banyak dia beli".
Bila bayar semua kena beratus-ratus. Sebenarnya penyakit shoping berlebihan nie boleh dicegah, tapi bila dah pergi ramai-ramai nie terus tak boleh dielakkan. Yelah bila seorang tanya "okey tak nie?" yang sorang lagi akan cakap "aaah, okeylah. cantik. belilah satu" begitulah seterusnya.. tue yang terlebih-lebih shoping.
Tapi apa pun memang perempuan tak lepas boleh lari dengan tabiat berbelanja. Selagi tak menyusahkan orang lain teruskanlah. Tapi kalau dah menyusahkan orang lain tue sendiri pikirlah yea. Teruskan enjoy di tahun baru nie...

No comments:

Post a Comment