25 March 2011

Result SPM dah keluar

Pertama sekali aku nak ucapkan TAHNIAH kepada semua yang mengambil SPM. Bila tengok budak-budak ambik result SPM terus aku teringat time aku dulu. Seawal 8.00 pagi aku dah melangkah ke sekolah untuk ambik result. Habis ambik result terus aku dengan budak-budak kelas yag lain lepak kat KFC Taman Setia.

Sejak aku berkhidmat di SBPI nie banyak yang aku tau. Rupanya bila result keluar bukan sesenang ambik result dan bagi murid, dah siap. Rupanya kena banya benda nak dibuat.

Macam sekolah aku sendiri, result boleh diambil mulai jam 12 tengahhari. Murid-murid yang nak ambik result kena pakai baju batik. Tapi yang bestnya result dorang memang gempak giler. A dan B je. Nak jumpa C memang sangat susah. Memang sangat pandai jugaklah budak-budak nie semua. Bayangkan result belum keluar dah ramai yang menyambung pelajaran di luar negara.

Tapi memang patut pun budak-budak nie dapat result yang cemerlang. Tiap kali aku jumpa buku memang ditangan. Ada jugak budak-budak sementara nak menunggu seseorang siap baca al-quran lagi. Memang sangat respect aku dengan dorang. Time aku dulu ada je masa terluang, aku main je. Tak pun borak-borak dan kacau student lain. Memang patot pon result aku sangat gempak.

Tapi walau apa pun aku nak ucapkan tahniah kepada semua calon SPM di SBPI Rawang. Korang memang terbaik sebab menaikkan lagi nama sekolah di SBP. Tahniah..... =p

No comments:

Post a Comment