01 January 2011

Azam Tahun Baru

Biasalah bila sebut je Tahun Baru semua orang nakkan azam baru. Tapi adakah azam tahun sudah sudah tercapai. Aku ada baca facebook kawan aku. Semua azam dia tercapai malah berganda lagi. Azam dia nak mendirikan rumah tangga, tapi berganda pula dengan kelahiran anak. Bukan tue je malah dapat kerja tetap dan suami dia dah beli rumah untuk mereka bertiga. Kedengaran macam mustahil tapi itu hakikatnya. Aku sebagai kawan sememangnya tumpang gembira walaupun dia jauh sangat dan aku sudah bertahun tak jumpa dia.
Berbalik pada azam. Dalam list aku ada 1 azam utama dan yang lain-lain tue sekadar azam sampingan je. Alhamdulilah azam utama aku dah tercapai. Dan azam sampingan tue adalah 1 2 dah tercapai. Azam utama aku memang dah 2 tahun tertunggak. Tapi alhamdulilah, tahun 2010 telah menjadikan azam utama tue tercapai.
So, azam utama aku tahun nie nak beli rumah sendiri, guna duit sendiri. Kalau pun tak tertunai tahun nie, harap tahun depan tertunailah. Dan lagi 1 harapan aku agar bisnes aku bersama GSB bertambah maju dan maju dan maju. Walaupun sukar pada permulaannya tapi aku yakin dengan berkat usaha dan doa yang berterusan bisnes kita akan bertambah maju. Amin.....
Yang pasti apa pun azam kita biarlah ianya positive dan mampu untuk kita capai dan realisasikan. Jangan hangat-hangat tahi ayam je.

(p/s : lepas je menjamu selera kat rumah salah seorang GSB, terus ktaorg adakan meeting. nak dkt countdown bru pulang) 

2 comments: